Sunday 15 April 2012

4 Bentuk Badan Wanita Genit

Seperti yang dijanjikan entry yg pling ditunggu-tunggu akhirnya siap juga.bingkisan kali ini agak berlainan isunya berbanding entry yg lain krna entry ini tidak khusu kpda fesyen di red carper atau di majlis ttp merujuk kpd bentuk badan wanita genit di Malaysia dan terapat juga tips2 bagaimana igin tampil hangat @ chic meskipun mmpunyai bentuk badan yg kurang sempurna,,tiada manusia sempurna di dunia ini ttapi dgn kecerdikan dan mempunyai ilmu pengetahuan kita berupaya menutupi kelemahan itu malah menjadikan kelemahan itu sbgai satu tarikan atau kelainan dalam setiapa penampilan.kita seharusnya mengenali bentuk badan ssebelum memikirkan penampilan anda kerana tidak semestinya setiap penampilan akn nmpak gah di ats setiap orang..setiap org pasti berbeza walupun mnggunakan penampilan yg hampir serupa.Apakah anda dalam kategori memiliki bentuk badan tubuh gitar @ hourglass,segi tiga @triangle ,segi tiga diterbalikkan @ inverted triangle atau segi empat epat @rectangle?
Dari situ penampilan anda akn terserlah jika anda bijam memilih look yg sesuai dgn anda meskipun tidak mempunyai ketinggian sehingga 165 cm(termasukla saya) :P.jom kita tengok!

HOURGLASS"

Bentuk tubuh yang paling ideal kerana terdapat keseimbangan antara bahagian dada dan pinggul yg mempunyai ukuran yg lebih kurang sama.Bahagian pinggang pula ramping bak kerengga berukuran kurang beberapa inci dari lilitan antara pinggul dan dada..
Kebanyakan wanita mengidamkan bentuk badan seprti ini kerana bukan sahaja nmpak sempurna malah pasti nmpak cantik dalam stiap persalinan ttapi bgi memperoleh ilusi bentuk badan hourglass ini bantuan potongan kain pada gaun dan aksesori yg bersesuan pasti ia nampak gah.
Tips:
*elakkan dari memakai gaun potongan trapeze.Tonjolkan diri dengan dress potongan empire dress.
*Ingin tampak elegan pilihlah monochormatic column dress dgn drape fabrik lembut yg menyentuh lantai pasti ilusi ketinggian dpt dihasilkan,Gaun labuh meleret juag membuat si pemakai nmpak tinggi.
                                                        empire dress

TRIANGLE
Kebanyakan wanita genit yang punya bentuk tubuh badan digelar triangle atau figura pear-shaped berbahu dan berdada kecil ttapi bahagian pinggul lebih besar dan menawan..Tumpuan utama memilih gaun ialah pada bahagian atas supaya nmpak lebih bidang dan kurangkan di bhgian pinggul bagi mngelakkan nmpk pinggul yg terlalu besar.
Antara selebriti yg mempunyai bentuk badan seperti ini ialah Lisa Surihani,Najwa Latiff,Fasha Sanda.Sangt mencabar utk mereka memilh gaun.Pastikan bahagian atas nmpak seimbang dengan bahagian bawah.
TIP!
*elakkan memakai halter dress kerana pasti bahu anda kelihatan kecil.pilih empire dress atau wrap dress berwarna solid yg mempunyai perincian membentuk ilusi ketinggian dan bahagian pinggang yg ramping.
*gaun mini paling sesuai dan jika mencari gaun cetakan,pilih warna yg palin sesuai dengan kulit anda dan cari motif yg paling sesuai degan size anda.
                                                                      wrap dress
INVERTED TRIANGLE


Bahagian atas lebih besar  manakala bahagian pinggul lebih kecil.Kalau di barat kebanayakan selbriti tlah membuat pembedahan oleh kerana itu jarang artis yg memepunyai bentuk badan seperti ini..Tetapi selebriti di Malaysia yg mempunyai bentuk badan seperti ini ialah Dayang Nurfaizah dan Allysa Mallyno.
TIPS!
*terdapat 3 gaya yg paling sesuai ialah wrapped dress,sheath dress, dengan pegged skirt dan gaun yg mmpunyai hip details.
*pilih rekaan yg mmpunyai drop waist,peplum dan berpoket.gaya strapless dress pula menyerlahkan  bahu bidang nan cantik,bagi menimbulkan ilusi pinggul menawan dan seimbang,pastikan gaun anda atau skirt berpoket atau berteknik drapped.
                                                                            peplum dress


RECTANGLE
Bukan tidak cantik kerana mempunyai bentuk badan yg hampir serupa dengan hourglass cuma ukuran pinggang tidak bnyak perbezaan dengan ukuran di bahagian dada dan pinggul.sebab itu bentuk badan ini dilihat seprti lurus sahaja.
sangat penting bagi menimbukan ilusi kurus ,ramping dan kelihatan lebih curvy .
TIPS!
*elak memakai gaun berbentuk trapeze dress, kerana ia menutup lansung bentuk badan si rectangle.melainkan anda memakai size extra small.
*anda harus mencari jalan bagi meninjulakan ilusi ramping.gaun colourblock or waistband adalh pilihan yg terbaik kerana mampu menonjolakn iusi ramping dan menawan.pilihan dress ini juga sedang popular di tahun 2012..so cubalah!
                                                                      bandage dress
                                                                     waist dress

Sekarang anda sudah tahu bentuk badan anda jadi anda sudah boleh memilih penampilan yg sesuai dan namapak gah sejajar dgn bentuk bdn anda sendiri.jika anda tahu bentuk badan sendri sudah pasti mudah anda kelihatan hot,chic malah bergaya tanpa nmpk kekok dan seperti tersilap memilih pakaian.Sekian bertemu lagi dlm entry akan datang,,enjoy..:)    

No comments:

Post a Comment